Infrastruktura
1. | INFORMACJE OGÓLNE | |
a) | nazwa lotniska | Rzeszów-Jasionka [EPRZ] |
b) | położenie lotniska (kierunek i odległość od miasta) | BRG 010° GEO, 7,8 km (4,9 NM) |
c) | współrzędne geograficzne punktu odniesienia lotniska określone w światowym systemie geodezyjnym 1984 - WGS 84 (lokalizacja i współrzędne ARP) | 50°06’35,85”N 022°01’08, 40”E 1 na osi drogi startowej w odległości 1249 m na wschód od THR 09 |
d) | wzniesienie lotniska/undulacja geoidy | 211,2 m / 34,9 m1) |
e) | Deklinacja magnetyczna i jej roczna poprawka: | 5,7°E (2015) + 7,5’ |
f) | wzniesienie progów dróg startowych (RWY THR) wraz z undulacją geoidy oraz znaczących wysoko i nisko położonych punktów wzdłuż dróg startowych, najwyższe wzniesienie w strefie przyziemienia na drodze startowej z podejściem precyzyjnym:1) | Progi dróg startowych: RWY 09 – 209,6 m / 34,9 m RWY 27 – 206,8 m / 34,9 m (THR przesunięty)
|
g) | temperatura odniesienia lotniska | 24°C (średnia z najwyższych temperatur dziennych najgorętszego miesiąca w roku) |
h) | nazwa Zarządzającego Lotniskiem, adres, numery telefonów, pod którymi można kontaktować się 24 godziny na dobę: | Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka” Sp. z o.o. Prezes Zarządu 36-002 Jasionka 942 07:00 – 15:00 Tel.: +48 17 852-00-81 +48 17 717-86-11 Faks: +48 17 8520709 Dyżurny Operacyjny Portu 5:00-24:00 Tel.: +48 17 7178680 Faks: +48 17 8505412 Dyspozytor LSR-G 24H Tel.: +48 17 7178 611 |
3.2. | DANE LOTNISKA I INFORMACJE Z TYM ZWIĄZANE | |
a) | kod referencyjny lotniska | 4D |
b) | drogi startowe - oznaczenie, kierunek geograficzny, kategoria podejścia, długość, szerokość, położenie przesuniętego progu, pochylenie, typ nawierzchni, istnienie strefy wolnej od przeszkód (OFZ) dla drogi startowej z podejściem precyzyjnym: | RWY 09-27 : 1)
|
c) | drogi kołowania (TWY) – szerokość i typ nawierzchni |
TWY A1, A2 – 23 m, nawierzchnia sztuczna z betonu asfaltowego |
d) | płyty postojowe – typ nawierzchni |
|
e) | zabezpieczenie wydłużonego startu(CWY): |
|
f) | pomoce wizualne do procedur podejścia, typ świateł podejścia, wzrokowe systemy wskazania ścieżki podejścia, oznakowanie i światła dróg startowych, dróg kołowania, płyt postojowych, inne pomoce wizualne prowadzenia i kontroli na drogach kołowania (w tym: miejsca oczekiwania przed drogą startową, pośrednie miejsca oczekiwania, poprzeczki zatrzymania) oraz na płytach postojowych, lokalizacja i typ świetlnego systemu prowadzenia i dokowania, dostępność systemów zasilania rezerwowego: | RWY 09:
światła krawędziowe TWY:
światła osi TWY
poprzeczki zatrzymania
Światła nawigacyjne oraz podświetlane pionowe znaki nakazu i informacyjne sterowane są z TWR. Oświetlenie masztowe jest zainstalowane na wszystkich płytach postojowych. Światła przeszkodowe: ILS, maszty oświetleniowe przy PPS 1 i PPS 2, radar MSSR, maszty portu, radar METEO, wiatromierze, sterowane są wyłącznikami zmierzchowymi. Wszystkie wizualne pomoce nawigacyjne są wyposażone w rezerwowe zasilanie z czasem przełączenia - < 15 s. |
g) | lotniskowe pomoce radionawigacyjne: |
RZE DVOR/DME BIA NDB |
h) | punkt sprawdzania VOR / INS – położenie i częstotliwość radiowa VOR: |
|
i) | położenie i oznakowanie standardowych dróg kołowania / tras kołowania, oznakowanie poziome dróg kołowania: |
oznakowanie osi, oznakowanie miejsca oczekiwania przed drogą startową, oznakowanie pośredniego miejsca oczekiwania, oznakowanie krawędziowe.2 |
j) | współrzędne geograficzne każdego z progów drogi startowej |
THR 09: 50°06’36,68”N 022°00’05,56”E |
k) | współrzędne geograficzne znaczących punktów centralnej linii drogi kołowania: | ARP: 50°06’35, 85”N 022°01’08,40”E Pozostałe jak w ppkt. j). |
l) | współrzędne geograficzne każdego stanowiska postojowego statku powietrznego | stanowiska postojowe - współrzędne: PŁYTA 1 1 50°06’51,55”N 022°01’40,42”E PŁYTA 2 12 50°06’46,23”N 022°00’06,83”E PŁYTA PPH 21 50°06’46,25”N 022°00’29,12”E |
m) | typ / rodzaj nawierzchni oraz siła nacisku przy użyciu metody obliczeń nawierzchni ACN/PCN: |
RWY 09/27 beton asfaltowy/ PCN 54/F/B/W/T |
n) | jedna lub więcej pozycji do sprawdzenia przed lotem nastawy wysokościomierza wraz z określeniem ich wzniesienia: | Płyty postojowe samolotów: APN 1: 210,9 m n.p.m. APN 2: 212,1 m n.p.m. PPH: 211,5 m n.p.m |
o) | RWY: | TORA [m] | TODA [m] | ASDA [m] | LDA [m] |
RWY 09 | 3200 | 3260 | 3200 | 3200 | |
RWY 27 | 3200 | 3260 | 3200 | 3192 | |
RWY: | TORA | TODA | ASDA | LDA |
o) | ratownictwo i ochrona p. poż. Zapewniany poziom ochrony wyrażony jako kategoria służb ratownictwa i przeciwpożarowych, powinien być określony w stosunku do najdłuższego statku powietrznego normalnie / zwykle użytkującego lotnisko oraz typu i ilości czynnika gaśniczego zwykle dostępnego na lotnisku. |
KATEGORIA VII
|
1) źródło danych: Operat Pomiarowy – Lotnisko Rzeszów-Jasionka i Dokumentacja Rejestracyjna Lotniska Rzeszów- Jasionka
2) źródło danych: Dokumentacja Powykonawcza Modernizacji RWY, TWY i PPS